Barion Pixel

Tippek értékesítéshez és hálózatépítéshez

Hívd fel magadra a figyelmet!

Szabó Orsi
Oktató, Digitális Iskola

A szerzőről

7 éve online oktató vagyok, a Digitális Iskola elindítója és a tanfolyamok készítője.
Több MLM rendszerben dolgoztam, jónéhányszor építettem fel több száz fős hálózatokat, és több cégnél is voltam a munkatársak képzésével megbízva.

Tartalom

  1. Bevezetés
  2. Legyél más, mint mások!
  3. Ajándékozz!
  4. Teszteltess!
  5. Kérdőívezz!
  6. Írj ki versenyt, pályázatot!
  7. Keresztmarketingezz!
  8. Szervezz termékbemutatókat!
  9. Teremts helyzetet! I.
  10. Teremts helyzetet! II.
  11. Kérj segítséget!
  12. Légy jelen online!

Tippek értékesítéshez és hálózatépítéshez

BEVEZETÉS

Ezzel a kis gyűjteménnyel a kezdő online dolgozóknak szeretnék segíteni. Összegyűjtöttem azokat az ötleteket, amiket magam is alkalmaztam, vagy más kollégák osztottak meg csoportokban.

Mindenképpen javasolt, hogy rendszeresen kövesd a saját céged csoportjában a tapasztaltabb kollégáid beírásait, élménybeszámolóit, hiszen rengeteg ötletet, tippet olvashatsz ott is.

Ez a gyűjtemény nem „biblia”, nem feltétlenül kell szó szerint követned, és pontosan úgy megvalósítanod, ahogy le van írva. Elsősorban ötletadónak készült, de bátran lehet továbbgondolni, vagy a saját lehetőségeidhez igazítani – akár teljesen új ötleteket is bevetni.

Bízom benne, hogy arra mindenképpen jó lesz, hogy ne csak a hagyományos értékesítésben gondolkodj: „Jó napot, jöttem, tessék tőlem vásárolni.”

Fogsz néhány egészen „elvetemült” ötletet is olvasni – ne ijedj meg tőlük. Bátran próbálj ki olyan dolgokat is, amit eddig még soha.

 

“A komfort zónából könnyű kilépni, ha a legfontosabb kérdést tesszük fel önmagunknak… „Mi van akkor, ha nem lépek ki?” ”

Mike LEMIRE

Legyél más, mint mások!

Sokan foglalkoznak különféle termékek eladásával. A legtöbben szimplán csak az üzleti tranzakciót látják a tevékenységükben. A vevő megveszi, kifizeti az árut, az eladó meg bezsebeli a hasznot.

Sokkal célravezetőbb, ha értékesítésként tekintünk a folyamatra: értékesítjük a termékeket – azaz értéket is adunk vele.

Ez a hozzáadott érték pedig a vevő megbecsülése, számára öröm, jó érzés szerzése.

A legtöbb ember fejében az értékesítés, a direkt értékesítés fogalmával automatikusan összekapcsolódnak bizonyos klisék.

„Házalnak, tukmálnak, rámenősek, le akarják nyomni a torkomon a terméküket!”

Ugye hallottál – vagy akár te magad is

gondoltál – már hasonlót, ha ez a téma szóba került?

A legtöbb termékértékesítő mit csinál?

Hirdet különböző helyeken, és akciózik. Te ne ragadj le a hagyományos, megszokott módszereknél. Legyél más, mint mások! Csináld másképp, mint mások – másképp, mint a nagy többség!

Tűnj ki a tömegből, bátran legyél „fekete bárány”, aki szembe megy az általánossal, a „normálissal”.

Hívd fel magadra a környezeted figyelmét – olyan eszközökkel, módszerekkel, amire felkapják a fejüket, ami miatt megjegyeznek!

Használj olyan technikákat, ami másnak eszébe sem jut – akkor is, ha elsőre ezeket te is a komfort zónádon kívülinek tartod.

A következőkbenn sokféle ötletet kapsz, hogyan legyél más, mint a többiek.

Ajándékozz!

Adj ajándékba mindenféle alkalom nélkül valamilyen terméket, vagy termékmintát egy olyan embernek, aki sokfelé megfordul, sok emberrel kapcsolatba kerül.

Lehet ez a boltos, a postás néni, a könyvtáros, a védőnő, az újságkihordó, a tanítónő, a fodrász, a kozmetikus, a műkörmös, bárki. „Stratégiai” ember legyen, akitől biztosan terjed a hír.

Akár egy ilyen stratégiai ember gyermekének is adhatsz ajándékba neki  megfelelő terméket. Ha egy gyereknek örömöt szerzel, azért a szülő is nagyon hálás lesz. MINDENKI szeret ajándékot kapni. Nincs olyan ember, akit ne töltene el kellemes érzéssel az, ha valakitől önzetlenül kap valamit. A mai rohanó világban el vagyunk szokva ettől…

Ahhoz nincsenek hozzászokva az emberek, hogy alkalom nélkül, egy majdhogynem idegentől kapjanak meglepetés ajándékot. Ahhoz meg pláne nem, hogy valaki megdicséri a munkájukat, köszönetet mond valamiért. Ezért biztos, hogy óriási meglepődés lesz a reakció.

Éppen ezért fognak megjegyezni, ha ajándékot adsz.

Nem kell sokat magyaráznod, miért adod. Mondd el, hogy te ennél az értékesítő cégnél dolgozol, és szeretnéd megköszönni neki a…. (munkáját/valamelyik tettét/stb.). Vagy  ha olyasmit adsz: úgy gondolod, ez jól állna neki, stb.

Ilyenkor semmiképp se eladni akarj, az elrontja az ajándékozás hatását. Akár pár szó után el is köszönhetsz, had töprengjen azon, miért is kaphatta tőled azt a terméket.

Hidd el, ő fog kérdezősködni tőled, többet akar majd tudni róla. És akinek csak teheti, el fogja újságolni, hogy te milyen jó fej vagy 🙂

Ez a legjobb fajta szájreklám, ha ügyesen csinálod, sokszorosan megtérülhet az ajándék ára.

(Lehet, hogy ez belekerül pár száz forintodba – de a hatás, amit elérsz, hosszú távon meg fog térülni neked. Ha vannak a cégednél akciós termékek– miért ne használhatnád fel ezeket ilyen célra?)

Teszteltess!

Kérd meg néhány ismerősödet, hogy segítsenek neked a termékek tesztelésében.

Beszéljetek meg egy időpontot, amikor találkoztok, és kipróbáltok néhány terméket. Készítsetek előtte-utána képeket is!

Készíthetsz pár kérdésből álló kis kérdőívet, amit kitöltethetsz velük –a tesztelésben segítők között akár sorsolhatsz is néhány terméket.

Ha van rá lehetőséged, legyen többféle termék, amiből választhatnak, mit szeretnének kipróbálni.

Ha a teszt végén kérdőívet töltetsz ki, és elkéred az email címeket is, hogy a sorsolás nyertesét értesíthesd – ezzel cím-listád is gyűlik, akiknek később emailben is küldhetsz újabb ajánlatokat.

Kérdések lehetnek pl. a kérdőíven:
– Mennyire volt megelégedve a termékekkel?
– Kellemesnek találta-e a termékek használatát?
– Milyennek találja a minőséget, az árakat a katalógusban?

De bátran fogalmazz meg egyéb kérdéseket is, mindig aszerint, mi a célod a kérdőívvel: vevőket szerezni vagy munkatársakat szerezni?

KÉRDŐÍVEZZ!

Termékértékesítőként elsősorban az a cél, hogy a saját környezetedben ismertesd meg az emberekkel, hogy te mivel foglalkozol.

Egyrészt azért is, mert helybeliként nagyobb bizalommal lesznek feléd, másrészt neked sem az a célod, hogy az országban mindenfelé postázgass – mikor helyben is értékesíthetsz.

Megkeresheted kérdőívvel a környezetedben lakókat. Ezt fénymásoltathatod annyi példányban, amennyit a pénztárcád enged, és bedobhatod a környék postaládáiba. /Ha lakótelepen élsz, mindenképpen használd ki, hogy „tömbösítve” egyszerre sok embert elérsz./

A kérdőíven adj olyan feladatokat, kérdéseket, amihez a válaszadónak meg KELL néznie a céges weboldalt, hogy válaszolni tudjon.

Valamit mindenképpen adj a kérdőívet kitöltőknek: hirdethetsz nyereményjátékot, a beküldők között kisorsolhatsz néhány terméket. Vagy a kitöltőknek adhatsz egy nálad levásárolható kupont.

A kérdőív helyett használhatsz szórólapot is, vagy akár egymás után is bevetheted a kétféle megkeresést.

Pl. a megírt szórólapot eleve összegyűrve dobd be a postaládákba. Írd rá: Mi már előre összegyűrtük Ön helyett! Szerinted fel fogja kelteni az emberek figyelmét, hogy mi a csuda ez? Tutira ki fogja bontani, és elolvassa. Míg ha simán bedobod, lehet olvasás nélkül dobja a kukába.

Lakótelepen ragaszthatsz ki nagy méretű plakátot a lépcsőházban, vagy letéphető cetlis hirdetéseket is, az elérhetőségeidet így magával tudja vinni, akit érdekel.

Minden ilyen akciónak, amivel a lakókörnyezetedben élőket megkeresed, az legyen az elsődleges célja, hogy megismerjenek, tudjanak róla, mivel foglalkozol – nem csak az azonnali vásárlás jelent eredményt.

Írj ki versenyt, pályázatot!

Lakóhelyeden írhatsz ki rajz-, vagy fotó pályázatot is.

Ezt megszervezheted önálló rendezvényként, az eredményhirdetést összekötheted akár egy kisebb termékbemutatóval is.

De bekapcsolódhatsz a lakóhelyeden megrendezésre kerülő valamilyen rendezvényhez, eseményhez is, a meghirdetett pályázatoddal. Így a szervezésben nem minden egyedül rád hárul, valamint sokkal nagyobb nyilvánosságot is kapsz a kapcsolódás miatt.

A versenykiírás szólhat célzottan egy-egy korcsoportnak (pl. általános iskolások; felnőttek), vagy akár több cél- és korcsoportnak egyszerre.

A díjazást próbáld úgy megoldani, hogy neked ne kerüljön túl nagy költségbe.

Bár biztosan több haszna van egy ilyen rendezvénynek, mint ha hirdetőújságokban feladott hirdetésekre fizetsz ki ezreseket.

Keress a lakókörnyezetedben szponzorokat: olyan cégeket, vállalkozókat, akik anyagilag, vagy tárgynyereménnyel támogatják a pályázat meghirdetését.

Cserébe felkínálhatsz nekik reklámot a pályázat plakátjain, hirdetőanyagain; vagy adhatsz nekik olyan, nálad bevált-ható kuponokat, amit ők a saját ügyfeleiknek, vásárlóiknak odaadhatnak plusz ajándékként – ezzel ők is jó pontot szereznek a saját vevőkörüknél, mert többet adnak, mint a konkurencia.

FONTOS! Bármilyen pályázatot, versenyt találsz ki, nagyon ügyelj a hirdetőanyagok, reklámanyagok kinézetére, a helyesírásra, megjelenésre.

Keresztmarketingezz!

A keresztmarketing lényege, hogy találjunk olyan, már jól bevezetett terméket vagy szolgáltatást, melynek célközönsége hasonló összetételű, mint a miénk, de nem a konkurenciánk.

Egy hatékony keresztmarketing esetén kulcsfontosságú a megfelelő partnerek felkutatása és a mindkét fél számára eredményes összefogás kialakítása. Alapvetően az egyik fél reklámozza a másik üzletet saját vevőkörénél, míg a másik ugyanezt teszi a saját vevői körében. Ezáltal mindkét fél kölcsönösen olyan, számára nehezen elérhető vásárlókhoz juthat hozzá, amely más mód-szerekkel nem, (vagy csak nehezen) elérhető.

Minden olyan üzlet, vagy szolgáltató szóba jöhet, akiknek a vásárlói köre, célközönsége ugyanaz, mint a tied.

Bár biztosan több haszna van egy ilyen rendezvénynek, mint ha hirdetőújságokban feladott hirdetésekre fizetsz ki ezreseket.

Keress a lakókörnyezetedben szponzorokat: olyan cégeket, vállalkozókat, akik anyagilag, vagy tárgynyereménnyel támogatják a pályázat meghirdetését.

Cserébe felkínálhatsz nekik reklámot a pályázat plakátjain, hirdetőanyagain; vagy adhatsz nekik olyan, nálad beváltható kuponokat, amit ők a saját ügyfeleiknek, vásárlóiknak odaadhatnak plusz ajándékként – ezzel ők is jó pontot szereznek a saját vevőkörüknél, mert többet adnak, mint a konkurencia.

FONTOS! Bármilyen pályázatot, versenyt találsz ki, nagyon ügyelj a hirdetőanyagok, reklámanyagok kinézetére, a helyesírásra, megjelenésre.

Szervezz termékbemutatót!

Akár már 8-10 db termékkel is szervezhetsz termékbemutató partit. Legyen számítógép, internet a helyszínen: így közösen meg tudjátok nézni pl. a cég image-filmjét: hol, milyen körülmények között készülnek a termékek.

Tudsz mutatni termékteszteléseken készült előtte-utána fotókat. Együtt meg tudjátok nézni a céges weboldal kínálatát. Adhatsz a résztvevőknek névjegyet, felkérheted őket kérdőív kitöltésre is.

Szerkeszthetsz a termékekkel kapcsolatos kvízjátékot, nyereményért. Mindezekkel ellensúlyozni tudod azt, ha neked még nincs (nagy) saját készleted.

Gondold végig, melyik ismerősöd az, akinek sok ismerőse van, aki maga is szereti a terméktípust, amit értékesítesz, aki sok emberrel kapcsolatban van, folyton „nyüzsög”, és lehetőleg a „helyi hírközpont”.

Ha találtál ilyet, akkor KÉRJ TŐLE TANÁCSOT! Soha ne őt kérd meg közvetlenül!

Kérdezd meg, ismer-e olyan embert, aki szívesen megszervezne egy kisebb házi bemutatót, amit te tartanál, és cserébe a házigazdának adsz néhány terméket (vagy kupont) ajándékba. Hangsúlyozd ki, hogy azért kéred az ő tanácsát, mert adsz a véleményére/mert tudod, hogy ő milyen hasznos tanácsokat szokott neked adni/stb. Emeld fel, érezze magát fontosnak.

Valószínűleg meg fogja kérdezni, hogy nem lehetne-e ő a házigazda? Vagy pedig ajánlani fog neked megfelelő embert.

A házi bemutatók alkalmával figyelj arra, hogy ha kevés terméked van is, azokat szépen, ízlésesen mutasd be – ne gyűrött nylonszatyorból húzd elő. Szép, lehetőleg egyszínű terítőn tedd ki az asztalra, és tehetsz melléjük dekorációs elemeket.        

Az alkalomhoz illően jelenj meg, ne feledd, hogy a cégedet képviseled!

Teremts helyzetet! I.

Ha magától nem adódnak helyzetek, teremtsd meg magadnak!

Bármilyen társaságban, színházban, buszmegállóban, összejövetelen, vasútállomáson vagy vonaton, fürdőben, sportmeccsen, orvosi rendelőben eljátszhatod a következőt, ezzel nagyon jó kiindulási helyzetet teremthetsz magadnak.

Válassz ki magadnak valakit az adott helyzetben, és menj oda hozzá a következő szöveggel:
„Ne haragudj, honnan ismerhetlek? Jó az arcmemóriám, tudom, hogy valahol már találkoztunk, de nem bírok rájönni, hol?”

A kiszemelt „áldozat” nagy valószínűséggel meglepődik, és próbálja ő is kitalálni, hol találkozhattatok… Pár találgatás után „csapj a homlokodra”:

„Megvan, tudom már! xy helyszínen ekkor és ekkor megrendezett termékbemutatón találkoztunk ugye?” 

Neki persze valószínűleg fogalma sem lesz, hogy miről beszélsz. Magyarázd el neki röviden, mellékesen. „Véletlenül” legyen nálad szórólap, névjegykártya, vagy akár néhány termék, amit megmutathatsz.

A kiindulópont, az alaphelyzet már ezzel megvan, innen csak rajtad áll, hova kanyarítod a beszélgetést. Semmiképp se legyél rámenős, ne akard rögtön lenyomni a torkán, hogy eladni akarsz. Beszélgess, ismerkedj, így sokkal többre mész.

Ezzel a módszerrel könnyen ismerkedhetsz meg új emberekkel, egy névjegykártya csere már fél siker.

Akkor sem kell elkeseredned, vagy ezt a fajta módszert feladnod, ha elsőre nem nagyon sikerül a „játék”. Veszíteni valód semmi nincs, de nyerni annál többet tudsz rajta. Viszont ezt is gyakorolni kell, főleg ha alaptermészeted szerint az ismerkedés, az idegenekkel való kommunikáció nem megy még olyan egyszerűen, könnyedén. Fogd fel tét nélküli játékként – mindjárt egyszerűbb 🙂

Teremts helyzetet! II.

Biztosan veled is sokszor előfordul, hogy sorban kell állnod, várakoznod kell valahol, több más ember társaságában: bevásárlóközpont pénztáránál, bankban, orvosi rendelőben, hivatalokban, iskolában, óvodában a gyerekre várva, stb.

Ilyenkor szuperül kihasználhatod azt, hogy nem csak te, hanem a többiek is unatkoznak. És közel vannak hozzád, így akarva-akaratlanul is hallják, ha telefonálsz.

Állítsd be a telefonodon, hogy 1-2 perc múlva kezdjen el csörögni – pl. küldj egy sms-t a párodnak, barátodnak, hogy csörgessen meg, utána le is teheti. Vagy állíts be ébresztő jelzést, az is ugyanúgy cseng, mint a bejövő hívás.

Amikor megcsörren a telefonod, fogadd a „bejövő hívást”. (Ne felejtsd el rögtön ezután lenémítani, nehogy egy közben bejövő másik hívás eláruljon 🙂 )

Kezdj el beszélgetni a „hívóval”. Játssz el egy beszélgetést. Üdvözöld, válaszolj, de arra is figyelj, hogy tarts szüneteket is, amikor a hívó „mondja a magáét”.
Legyen élethű a beszélgetés eljátszása.

Természetesen, miről is szólna másról a beszélgetés, mint a termékekről.

Amik éppen nálad vannak, mert éppen két bemutató parti között vagy. És be tudsz ugrani utána hozzá is, hogy kipróbálhassa a legújabb termékeket.

Elsorolhatod, hogy most éppen milyen termékek vannak nálad, amiket most hozott a futár, melyiknek mennyi az ára. És igen, ezek allergiamentesek, és képzeld, a Marika is ezeket használja már egy jó ideje, pedig tudod, milyen allergiás a kozmetikumokra… (megfelelő termékjellemzők behelyettesítendők…)

Ugye érted, hogyan kanyarítsd a „beszélgetés” fonalát? A körülötted várakozók értesüljenek a leglényegesebb információkról, jó eséllyel lesz köztük, aki megkérdezi, megnézheti-e a nálad levő termékeket – de legalábbis hallanak róluk és rólad. Innen már egy lépés, hogy adj szórólapot, névjegyet.

Kérj segítséget!

A legtöbb ember – ritka kivételtől eltekintve – szeret segíteni. Aki segít valakin, bármiben is, fontosabbnak érezheti magát, és ez mindenki számára jó érzés.

Bátran alapozhatsz az emberek segítő szándékára is. A segítségkérésen keresztül megkeresheted őket úgy, hogy ne tukmálásnak érezzék a megkeresésedet.

Például: „Marika, a segítségedet kérném! Egy nagyon kedves, visszatérő vásárlómnak szeretnék adni egy ajándék kozmetikumot, mert már annyi mindent vásárolt tőlem. Ez a kedves vevőm hasonló típus, mint te. Szeretném, ha segítenél nekem kiválasztani, melyik színű rúzs/szemfesték legyen az ajándék, mert NEKED olyan jó az ízlésed.”

Vagy:

„Katika, szeretném a segítségedet kérni, mert TUDOM, hogy TE olyan segítőkész /jóindulatú /precíz ember vagy. Elkezdtem dolgozni egy cégnél, és kezdőként kaptam egy piackutatási feladatot, amit a lakóhelyemen 50 emberrel el kell végeznem. 

Segíts nekem, kérlek, pár perc az egész, csak meg kellene nézni egy weboldalt, és utána válaszolni néhány egyszerű kérdésre. Nagyon hálás lennék, ha segítenél, és egy apró ajándékkal honorálnám neked.”

Vagy:

„János, megkérnélek, segíts nekem, egy pár perc lenne az egész! Egy cég megbízásából felmérést végzek jól szituált /csinos /dekoratív /jó megjelenésű emberek rében, az ajándékvásárlási szokásaikról. Cserébe egy aprósággal meghálálom, ha segítesz nekem kitölteni egy pár kérdésből álló kérdőívet.”

Bármilyen hasonló ürügyet kitalálhatsz, amivel megszólíthatod az embereket. De nagyon fontos, hogy mindig „fényezd egy kicsit” a megkért személy egóját: éreztesd vele, hogy sokra tartod, hogy adsz a véleményére, hogy ő a te szemedben VALAKI.

Mindenképpen olyan tulajdonságait emeld ki, olyan kategóriákba való besorolást adj meg, amik hízelgőek rá nézve. Tetsszen neki az, hogy te ilyennek vagy olyannak látod őt, és ezért kérted meg, hogy segítsen neked. Keltsd benne a fontosság érzését, hogy jól érezze magát.

A „kérdőív” kérdéseivel próbáld felmérni, ő milyen típusú ember.

Ajándékozási szokások felméréséhez kérdezheted pl. a következőket:

– Te szoktál ajándékot vásárolni?

– Kinek szoktál elsősorban vásárolni? Közeli családtagoknak, rokonoknak, barátoknak, munkatársaknak?

– Milyen alkalomból szoktál ajándékot vásárolni? Ballagás, esküvő, születésnap, névnap, évforduló, karácsony, stb.

– Könnyen meg tudod találni azt az ajándékot, ami megfelelő lesz a megajándékozott számára?

– Jól jönne egy olyan segítség, ami tippeket adna az ajándékválasztáshoz?

– Előfordult már, hogy az ára miatt nem tudtad megvenni a tökéletes ajándékot?

– Mi a döntő szempont ajándékválasztásnál: az ára, a minősége, vagy a megfelelősége?

– Az alábbiak közül vásároltál-e már valamelyiket ajándékba: parfüm, kozmetikum, kozmetikai szettek.

Túl sokat ne kérdezz, vagy a kérdések le-gyenek könnyen megválaszolhatóak, vagy feleletválasztósak. A kérdéseken keresztül képet kapsz róla, hogy érdemes lesz-e a későbbiekben megkeresned őt konkrét ajánlatokkal. 

A weboldal megismertetésének céljával összeállíthatsz másik kérdéssort is. Fel szeretnéd mérni, milyen a céget nem ismerők első benyomása az oldalról, a termékekről:

– Milyennek találod a weboldal színeit?

– Könnyen megtalálhatóak-e az egyes kategóriák?

– Hogy tetszik a lapozható katalógus?

– Milyennek találod a termékeket?

– Milyennek találod az árakat?

Neked melyik 3 kozmetikum tetszik 
  legjobban? stb.

A segítségnyújtásért cserébe adhatsz neki egy nálad levásárolható kupont – a termékkört már megismerte, véleményt is mondott róluk, ha alkalom adódik, könnyebben eszébe jutsz, ha ismét ajándékot kell választania.

Légy jelen online!

Az előzőekben felsorolt tippek túlnyomó részben az offline, interneten kívüli értékesítői/hálózatépítői munkában használhatóak.

Azonban ugyanennyire fontos – ha nem fontosabb – a megfelelő online jelenlét is. Gondolj csak arra, hogy a vírus miatti lezárások alatt nem lehetett személyesen találkozni, gyülekezni – és ki tudja, mennyiszer lesz még ilyen helyzet.

A bezárások alatt megerősödött az online értékesítés, vásárlás minden formája az egész világon. Másrészt, szintén a vírushelyzet miatt, otthonról végezhető munkát is egyre többen keresnek az interneten.

Ezért egyszerűen KELL, hogy megfelelő online jelenléttel is támogasd a munkádat.

DE EZ SEMMIKÉPPEN nem azt jelenti, hogy be kell jelölgetned ismeretlen embereket, és rájuk kell tukmálnod a termékeidet vagy a munkaajánlatodat!

Az ilyen magatartás miatt rossz az MLM-ben dolgozók megítélése, ezért ezt semmiképp ne csináld!

Az online értékesítés, az MLM is egy szakma, amihez sokmindent meg kell tanulni.

És folyamatos tanulással jár, hiszen újulnak  a képviselt cég termékei, szolgáltatásai; változhat a marketing terv; új értékesítési technikákról tanulhatsz; és folyamatosan új dolgokat, szoftvereket, eszközöket használhatsz az online és az offline munkában is.

Ha hosszabb távon tervezel online dolgozni, akár saját vállalkozásodban, akár MLM-ben, mindenképpen érdemes rendszerben gondolkoznod.

Minimálisan legyen egy megjelenési felületed, ahol bemutathatod, amivel foglalkozol. Ez lehet éppen egy Facebook oldal is, de érdemesebb saját felületben (weboldal) gondolkozni, mivel a Facebook oldalad nem a tied, azt bármikor elveszítheted, indoklás nélkül is letilthatják, és akkor odavan a rengeteg munkád.

Érdemes hírlevél feliratkozókat is gyűjtened, hogy kialakuljon egy saját közönséged, akiket az érdekel, amit te csinálsz, akikkel tudsz levelekben kommunikálni. A Facebook oldalad lájkolói, vagy Facebook csoportod tagjai szintén könnyen elveszhetnek egy esetleges tiltásnál, így nem érdemes kizárólag arra építeni. A hírlevél listád a tied, szabadon költöztetheted, ha kell, és akkor kommunikálsz velük, amikor szükséges.

Ha termékeket, szolgáltatásokat értékesítesz, nem árt egy webshop sem, a felhasználók dolgának egyszerűsítése, valamint a magad munkájának a csökkentése érdekében. (És ezt célszerű kártyás fizetéssel megoldanod, hiszen ma már egyre inkább a kártyás fizetések felé tolódnak az arányok.)

Az is célszerű, ha olyan értékesítési rendszereket építesz magadnak, amik a lehető legnagyobb mértékben automatizáltak, hogy időt szabadítsanak fel számodra, ugyanakkor az automatizálásnak köszönhetően lehetővé tegyék a bevételeid növelését.

A kész rendszered csak akkor fog érni valamit, ha el is tudod juttatni azokhoz, aki a te célcsoportodba tartoznak – jelenleg ehhez az egyik legjobb lehetőség a Facebook hirdetések futtatása.

Az offline és az online tippekben sokmindenről szó esett, amiket ismerned kellene, hogy csinálni tudd:

  • Képszerkesztés
  • Videókészítés
  • Szövegszerkesztés
  • Különböző szoftverek
  • Weboldalkészítés
  • Hírlevélküldő használata
  • Automatizálás
  • Hirdetésfeladás…

És lehetne még sorolni.

Ezek neked már mind mennek?
Szuper, akkor semmi gond, használd őket!

Csak egy részét ismered és használod a felsoroltaknak?
Akkor egészítsd ki az ismereteidet a hiányzókkal!

De akkor sem kell elkeseredned, ha a felsoroltak közül szinte még minden ismeretlen számodra: minden tanulható, mindenkinek, életkori kötöttség nélkül.

Mi ebben tudunk neked segíteni, a Digitális Iskola különböző online képzéseivel.

Nézz szét az oldalunkon, a blogban több ingyenes, azonnal használható tippet, ötletet találsz.

Többféle online képzés közül választhatsz: mind nagyon gyakorlatias formában, felesleges szakszavak nélkül, csak érthető, könnyen követhető videós leckékben adja át a neked szükséges tudnivalókat, baráti árakon.

Olvasd a hírleveleinket, mert rendszeresen küldünk rövid idejű, rendkívüli ajánlatokat is 🙂

Aktuális ajánlataink

Aktuális tanfolyami ajánlatainkat megnézheted a gombra kattintva

Üzemeltető: Digitális Iskola, Szabó Orsolya e.v., Cím: Balmazújváros, Bem József u. 15/a Adószám: 66893633129
E-mail: info@digitaliskola.hu  | ÁSZF | Impresszum | Adatkezelési nyilatkozat